неделя, 9 февруари 2014 г.

Бърза зимна доматена супа / Winter Tomato Soup


Зимна доматена супа / Winter Tomato Soup

Продукти:

1 литър консервиран доматен сок,
200-300 мл. вода,
4-5 с.л. зехтин за готвене (или олио),
1/2 глава лук,
бялата и светлозелена част на 1 праз ( ако не обичате праз, може да замените с връзка пресен лук),
2 скилидки чесън,
1/2 глава целина,
сол и черен пипер на вкус,
2 с.л. брашно,
5-6 стръка магданоз



   Нарежете праза (или зеления лук)  и 1/2 глава лук на ситно. Нарежете половин глава целина на малки кубчета. Нарежете чесъна на по-едро.
   Загрейте зехтина (олиото) на котлона, сотирайте праза, лука и целината за 1-2 минути. Прибавете чесъна и след половин минута залейте с доматения сок. Прибавете солта и черния пипер. Гответе около 10- 15 минути или докато кубчетата целина омекнат и се сварят. 
   В купичка сложете брашното, с бъркане прибавете малко от водата, докато получите гъста кашичка. Прибавете кашичката към супата, добавете и останалата вода. Оставете да поври още 5-10 минути. 
   Отдръпнете от огъня. Поръсете със ситно нарязания магданоз. 
   Сервирайте супата гореща.



16 коментара:

  1. Много добра :) харесвам съчетанието домати и праз :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Зори! И аз много го харесвам :-)
      Поздрави!

      Изтриване
  2. Лети, чудесни, вкусни снимки! Обичам доматени ястия и супи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз много ги харесвам, Бети!
      Благодаря ти за хубавите думи!
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  3. Много елегантно поднасяне, Лети! Вкусно изглеждаща супичка и красиви снимки! Прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Кате! Радвам се, че ти допада!
      Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  4. Представям си колко е апетитно и романтично да хапваш топла доматена супичка, а вън да сипе сняг и да вее....Страхотно!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точно така си е, Жани! Благодаря ти и за двата коментара и извинения за късния отговор - виж по-долу отговора ми на втория коментар за подробности!
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване
  5. Харесва ми . Много я обичам и я правя тази супа - и държа на целината ЗАДЪЛЖИТЕЛНО :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Определено без целина няма да е същото и аз държа на нея, заради прекрасния аромат, който придава.
      Благодаря за коментара!
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  6. Ох,как обичам доматена супа!Много,много вкусно и прекрасни снимки,Лети!Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Роси!
      И ние много обичаме, обаче само с половинката, децата не искат да ядат :-)
      Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  7. Кооолко вкусно изглежда, лети! :) Чудесно!
    Правя си почти същото, но в студен вариан, и определено твоето предложение ще ми хареса повече. Някак не възприемам много радушно суден доматен сок, та топлинката от теб е чудна. ;)
    Да ви е сладко с тази зимна суичка! Прегръдки от мен. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Гери!
      Ние и в студен вариант ядем доматена супа и то в различни вариации - със зелен лук или пък с праз, обаче в студеното време ми се стори по-добра идеята за топла доматена супичка :-)
      Прегръдки!

      Изтриване
  8. Пак наминах в блога ти... ама къде ми е коментара за супичката? Явно нещо се прецакало с браузера...както и да е...
    Казах, че е страхотно романтично в зимната виелица да се хапва такава супичка, а вън да се сипе сняг...(нали тогава беше се развалило времето)
    Като прочетох в блога ми, че си правила и ти колекция от рецепти с банани ме впечатли...е да вече от тогава 2-3 пъти вече съм правила бананов кекс. Започвам и аз да събирам рецепти с банани, хе-хе..
    Слънчев утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Жани! Благодаря ти и за хубавите думи и за двата коментара - те и двата са си тук и са чакали да ги пусна. Всички вкъщи обаче (аз, половинката и двете деца) сме болни, лежим, пием лекарства и честно казано се чувстваме отвратително. Чак сега събрах сили да се добера до компютъра и блога.
      За супичката, наистина е романтично в студа да си хапва човек - какво по-хубаво вън да е снежно, а вътре топличко, приятно и вкусно :-)
      За банановите рецепти - вкъщи освен няколко версии на бананов кейк, се харесва много и обърнатия кейк с банани, то обърнатия кейк е вкусен с почти всякакви плодове, всъщност.
      Сърдечни поздрави и хубави цветни дни!

      Изтриване